Klanten over ons

september 2017

Moeder nav een adviesconsult bij Laura

Hi Laura

 

I am so grateful for our appointment a few weeks ago.  I have been practising the advice you gave and it's going so much better with M.  Of course sometimes it fails but for the most part I can catch a tantrum before it gets bad.  More importantly, I feel back in control which is wonderful.  Yesterday M. 'lost it' on the street because she didn't want to cycle anymore and I remained calm and confident that I could remedy the situation despite it being so public ;)

 

Thanks and kind regards,

 

T.
september 2017

Martijn nav een adviesconsult bij Laura

'Nog even een bedankje. Onlangs was ik bij je om te praten over wat opvoedingskwesties, daar heb ik een hoop aan gehad. Vooral door anders naar mezelf te kijken - hoe ik reageer ik op bepaald gedrag en door bewust te zijn van het voorbeeld dat ik zelf geef - vind ik het allemaal makkelijker en leuker. Daar ben ik erg blij mee.'

 

augustus 2017

Hanneke van Riessen, na afloop van een traject studiebegeleiding van haar zoon (15)

'Hallo Sonja,

R. attendeerde mij erop dat ik jou nog niet op de hoogte had gebracht van het feit dat hij over is naar Havo 4.
Hij heeft de laatste schoolweken echt super goede cijfers gehaald. Hij is de hele zomer erg vrolijk en is erg gegroeid.
Dank voor jouw bijdrage. Wie weet komen we nog eens bij je terug, maar hij kan voorlopig verder op eigen kracht.'

februari 2017

Amanda Werner, moeder van Myrthe, na afloop van een onderzoekstraject.

Onze dochter Myrthe van 9 jaar leek heel intelligent maar zowel thuis als op school was ze in vrijwel alles ook vreselijk traag. Niemand snapte hier iets van en de school vermoedde dat ze een disharmonisch intelligentieprofiel had. Zij vroegen ons of wij haar bij Buro Bloei wilden laten testen om hierin duidelijkheid te krijgen. Onze dochter had meteen een fantastische klik met Laura, en heeft een super leuke test-ochtend met haar gehad. Naar aanleiding hiervan schreef Laura een zeer informatief en helder uiteengezet rapport en het vermoeden van de school bleek te kloppen! Daar krijgt zij nu aangepaste stof aangeboden en thuis hebben wij wat meer geduld met haar;-)

februari 2017

De ouders van Loïs, na afloop van een onderzoekstraject.

Beste Laura,

Een bericht om je te laten weten dat het zo ongelooflijk goed gaat met Loïs. Na de uitslag van de test eind juni vorig jaar zijn we, meteen de volgende dag, naar de info ochtend van AmosUNIQ (de Vlinderboom) geweest en kregen daar een zeer goed gevoel bij. Loïs is met zeer veel tegenzin het nieuwe schooljaar in augustus begonnen in groep 4/5 UNIQ op de Vlinderboom, maar na een week was ze om. We kregen teksten als; wat jammer dat het vrijdag is, ik mag maandag pas weer naar school. Inmiddels is ze een vrolijk, blij, rustig, nog leergieriger meisje met een flinke schare, naar ons idee échte, vriendinnen dat elke dag met heel veel plezier naar school gaat.

Dankjulliewel!

september 2016

De ouders van S. (7) na afloop van een onderzoek.

Beste Laura,
 
Superbedankt voor de tips! Ik ga dit zeker bespreken!
En vanavond de ontspanningsoefeningen samen met S. doen:)
Wij zijn zo blij dat we bij jullie terecht zijn gekomen, 
veel dank voor alles, 
groetjes, 
 
C.

 

mei 2016

Roos Wouters

De aanpak van Buro Bloei is voor mijn zoon echt geweldig geweest. Marielle zette niet 'het probleem' maar mijn kind centraal en zocht van daaruit naar de meest pragmatische oplossing. Met een geweldig resultaat: mijn zoon is gelukkig, hij gaat 'gewoon' over, en de school ziet 'het probleem' niet meer. Mijn dankbaarheid is groot.

mei 2016

Cenn Breed

Mijn school had niet het advies voor de school waar ik naar toe wilde ,en toen ben ik naar buro bloei gegaan. Ze stellen je heel erg op je gemak.Het was heel leuk en gezellig. Je deed bijna alles mondeling, en je kreeg niet zomaar een blad voor je neus geschoven , en dan ga je de test maar maken. Voor het eerst vond ik school leuk! Het zijn super leuke , vrolijke en geduldige mensen ,en ik geef daarom buro bloei een dikke 10 en vijf sterren. mijn dag was volmaakt en echt heel leuk. :) :) ;) ;)

april 2016

Marlies Rijntjes

Liefdevol, adequaat, down to earth, inlevend en to the point, dat is buro bloei! Een echte aanrader!

december 2015

De ouders van M. (7 jaar), na afloop van een traject 'oplossingsgerichte gesprekken' met Sonja

Onze dochter van 7 jaar die altijd springlevend in het leven stond en barstte van de energie gleed in enkele maanden onder onze ogen weg tot een meer timide en soms zelfs erg verdrietig meisje. In eerste instantie hadden we het niet eens door, en toen de signalen voor ons als ouders duidelijker werden wisten we niet goed waardoor het kwam en hoe we haar konden bereiken. Al snel werd duidelijk dat ze met name op school minder goed in haar vel zat, mede veroorzaakt doordat ze op school in groep 3 niet goed mee bleek te komen met de vakken lezen en schrijven. Dit maakte haar erg onzeker en verdrietig. Samen met Buro Bloei, ons geadviseerd door een bevriende psychotherapeut, heeft onze dochter middels 5 gesprekken inzicht gekregen in de oorzaak van haar frustraties en gevoel. Nu 6 maanden later snapt ze de oorzaak van haar gevoelens veel beter en kan ze er met ons goed over praten. Ze is weer in balans zoals voorheen en weer heerlijk springlevend'.

november 2015

Caroline Engel, moeder van Eva (7), na afloop van een onderzoekstraject.

'In de afgelopen periode zagen wij dat onze dochter van 7 (groep 4) het steeds moeilijker had op school; klagen over buikpijn, hoofdpijn en ‘het maar niet afkrijgen van werkjes.’ Langzamerhand vonden we deze signalen verontrustend worden en besloten we advies te vragen aan Buro Bloei.

We konden op korte termijn terecht met onze vragen en twijfels. Sonja was in het intakegesprek heel betrokken, rustig en vakkundig, dat gaf ons een groot gevoel van vertrouwen. Kort na het intakegesprek kon het onderzoek al plaatsvinden. Onze dochter vond het wel spannend, maar na afloop kwam ze opgetogen en vrolijk naar buiten (Sonja is een leuke juf!). We hebben veel gehad aan de uitkomsten en aanbevelingen, ook in de samenwerking met school heeft dit al geleid tot eerste successen. Dit heeft echt versterkend gewerkt. We hadden het gevoel al snel op een goed spoor te zitten, zonder dat er veel kostbare tijd verloren was gegaan. De aandacht, snelheid en professionaliteit vallen in het bijzonder op en ik raad ouders aan -die worstelen met dergelijke vraagstukken-; blijf niet rondlopen met twijfels en vragen, Buro Bloei is een warm bad voor zowel ouders als kind!'

september 2015

Sem Stemerding, moeder van twee jongens van 2 en 6 jaar na een telefonisch consult.

‘Buro Bloei biedt praktisch en eerlijk advies. Ze doen dit met een open blik naar zowel het kind als de ouder.
Daarbij vind ik het prettig dat ze uitgaan van de krachten van een kind en daarmee het kind niet in een specifieke hoek plaatsen.
Ze geven je vertrouwen en zeer praktisch en reëel advies. Hierdoor wordt de onzekerheid, waar je als ouder wel eens last van hebt, snel omgezet in energie en zelfvertrouwen.’

september 2015

Moeder van twee dochters (die graag anoniem wil blijven) na een consult en observatie bij Mariëlle.

'Ik ging naar Buro Bloei omdat onze oudste dochter nogal onrustig en ongeconcentreerd was op school en vaak ruzie maakte met haar jongere zusje, waarbij ze echt gemeen uit de hoek kon komen. Terwijl ik een gesprek voerde met één van de pedagogisch medewerkers van BB, trok Mariëlle spelenderwijs met onze oudste op. Die voelde zich meteen op haar gemak en praatte honderduit. Het eerste dat Mariëlle zei na een half uur met onze dochter was: "Wat een slim, creatief en authentiek kind hebben jullie!". Dat voelde zo heerlijk, vooral omdat we vanuit school steeds alleen op dingen werden gewezen die níet zo goed liepen. Het was een verademing dat nu eens op de positieve kanten werd gelet. Ook had Mariëlle, toen ze bij ons thuis kwam voor een observatie, al heel snel door hoe precies de dynamiek tussen onze dochters in elkaar zat en wat wij konden doen om hier wat beter mee om te gaan. Verder gaf ze een heleboel goede tips hoe om te gaan met temperamentvolle kinderen - wat die van ons nu eenmaal zijn. Al met al waren twee gesprekken en 1 observatie voldoende om een boel nieuwe inzichten te krijgen en zodoende beter om te kunnen gaan met onze beide dochters. Ik kijk met veel tevredenheid terug op de hulp van Buro Bloei.'

september 2015

Sian Bezuidenhout, directeur Amsterdam International Community School (AICS), na een teamtraining over hoogbegaafdheid

'Thank you to both of you for a refreshingly stimulating and insightful training ...it got us all thinking about new ways of working with HG students so you did a great job!
We hope to work with you guys again.

Warm regards,
Sian'

Sian Bezuidenhout

SST Leader
AICS
Netherlands
april 2015

Cursisten na afloop van een training over ontwikkeling (voor gastouders) van het jonge kind.

‘Hallo, ik heb bepaalde dingen al eerder gehoord. Hierdoor wordt bevestigd dat 't belangrijk is. De juf is een energieke dame. Kan interessant vertellen. Ik kijk uit naar de volgende les. Blij met 't gastouder zijn. Leuk om de andere gastouders (weer) te ontmoeten.’
‘Duidelijk was hoe belangrijk die eerste levensjaren zijn, dus als gastouder kan je heel veel betekenen voor je gastkindjes. Mij lijkt dat je door dit weer eens te horen, extra gemotiveerd bent om met je werk door te gaan.’

‘De manier waarop de cursus wordt gegeven vind ik erg prettig. Een cursus op volwassen niveau. Mariëlle is duidelijk een deskundig persoon door studie en ervaringsdeskundige.’

april 2015

Martine Lennemeijer-Chambone, moeder van Sem (10), over het verslag van het onderzoek van haar zoon.

'Dank je wel, Sonja! We hebben het met ontroering, trots en herkenning gelezen. Wat ongelofelijk knap dat je de essentie van Sem zo hebt kunnen vangen. We kijken uit naar het gesprek maandag.

Een heerlijk zonnig weekend gewenst.'
februari 2015

Mevrouw S. uit Kampen, na een telefonisch consult over haar zoon (6).

'Hoi Sonja, Ik wil je nogmaals bedanken voor de snelle reactie en het prettige gesprek, ik zal je zeker op de hoogte houden. Ik realiseer me dat we nu geen wonderen kunnen verwachten, maar even een objectief advies geeft moed en lucht.'

februari 2015

De heer van M. uit Amsterdam, na afloop van een adviesgesprek n.a.v een onderzoek bij zijn zoon (10).

'Hoi Mariëlle, ik vergat nog te zeggen dat ik aangenaam verrast was door het complete, gedetailleerde en prettig geschreven rapport. Het voelt als een stevige basis voor de aanloop naar het middelbaar onderwijs, bedankt daarvoor.'

januari 2015

Natascha Frid, moeder/bezoekster workshop 'prikkelgevoeligheid' HB020

'Voor mijn kinderen bezocht ik een workshop Prikkelgevoeligheid bij Hoogbegaafden waarin Sonja interessante herkenbare dingen vertelde.Vooral omdat het ook mijzelf aangaat. Tijdens het meedenken met andere ouders herkenden meerderen zich hierin. Het was fijn om een aantal (gedrags)aspecten benoemd te zien. Ik probeer ze al jaren te veranderen maar denk ze nu beter te accepteren, daar ze samenhangen met mijn brein! Hetzelfde geldt dus ook voor kinderen. Het ene kind is het andere niet en met de gegeven en bedachte tools hoop ik dat er op scholen steeds meer en gericht mee gewerkt gaat worden. Al is het maar om van mijn zoontje geen neuroot te maken (te weinig beweging in ons onderwijs).'

november 2014

Congresorganisatie n.a.v. onze lezing 'Prikkelgevoeligheid bij (hoog)begaafde kinderen'.

'Hoi Mariëlle en Sonja,
jullie hadden nog de evaluatie te goed. Hieronder jullie beoordeling.
Kunnen jullie prettig het weekeinde mee in, lijkt mij. Mooie score, 77% vond jullie '"goed tot zeer goed"!'
(DE LEZING IS HIER TE BEKIJKEN)

oktober 2014

Ouders van I. (8 jaar).

'Ha Sonja,

Dank voor de prettige gesprekken, het onderzoek en het rapport.
Het onderzoek en rapport hebben voor ons echt meer inzicht gegeven
in onze zoon: daarmee kunnen we verder. De sfeer in de gesprekken
met jou hebben we als erg prettig ervaren, er is ruimte voor vragen
die je rustig beantwoordt en je neemt de tijd. 
Kortom: dank!
Hartelijke groet,
M.'
augustus 2014

Sara, moeder van E. (6) na een opvoedconsult.

'I am referring to Mariëlle Beckers and her practice Buro Bloei, which supports children and families with everything from highly gifted children, learning issues, parenting, behavioural issues, running therapy, and testing and diagnosis.

We turned to Marielle this summer because, after a heavy end of the school year (with two deaths in my daughter's class) and amidst a big transition into Groep 3, my (newly) six year old was having super intense, out of control, physical meltdowns that were not only hard and draining for us but also hard on her physically and mentally - and killing to her self-confidence.
Marielle spotted right away that our daughter is a highly sensitive child, which not only explains her strong compassionate and empathic nature, but also that she is very sensitive to environmental, physical and emotional stimulus and can easily be overwhelmed by it all.
Her specific advice for handling these situations with structure, simplicity and empathy has worked wonders for all of us. For example, after heeding her advice, we made a Book of the Week where my daughter and I made drawings of what the plans were for every day (just a couple things, not an office roster!!!) and it worked magically for helping my daughter feel more in control of her day during the summer break.
We also learned how to give our daughter the proper space during her meltdowns and suddenly, all on her own, she came up with the perfect physical outlet for her frustrations: diving headfirst into a somersault onto our love seat, with her feet dangling in the air, at the moments when her anger and frustrations are too overwhelming for her. It is not only an adorable ice-breaker for the parents, but it was all her own, spontaneous idea - which also upped her confidence enormously.
So yeah, if you are looking for a woman who knows and gets both children and parenting, someone who has a gift of bringing confidence back to a child as well as the parents in managing and tackling our struggles, Mariëlle is your SuperMama.'

juni 2014

Jacqueline, moeder van Flint (6 jaar), na afloop van een onderzoek.

'Op aanraden van school toch maar een IQ-test gedaan bij onze zoon, die al een tijd gefrustreerd op school was omdat alles te makkelijk was en hij ver voor liep. Buro Bloei werd ons aangeraden als een goed en klein Buro dat snel kon handelen. Onze zoon vond het fantastisch! Een hele fijne, veilige setting voor een kind om aan het ‘werk’ gezet te worden. Sonja is iemand bij wie je direct op je gemak bent en waar je je kind met een gerust hart achterlaat. Binnen een week, zoals afgesproken, lag er een uitgebreid verslag op de mat, waar we onze zoon enorm in herkenden en waar wij zelf -in samenwerking met de school- mee aan de slag kunnen. Er was heel direct contact over en weer. Blij dat we hier terecht zijn gekomen!'

mei 2014

Ouders van D. (7), na afloop van een onderzoek.

'Op het moment dat onze dochter naar groep 3 ging merkten we dat ze (al langer) minder goed in haar vel zat: ze vond het saai op school, had veel ongelukjes, felle driftbuien, was onzeker en traag. Omdat we er niet in slaagden om (met school erbij) er een hand achter te krijgen hebben we begin december uiteindelijk Buro Bloei ingeschakeld. Dit was prettig:

- Een duidelijke intake op korte termijn.
- Een fijn contact met ons als ouders en met onze dochter.
- Een heldere analyse (disharmonisch ontwikkelingsprofiel) en plan van aanpak waarmee zowel wij als ouders, als de school, duidelijk aan het werk konden.

Het resultaat is een dochter die na de kerst langzaam maar zeker stukken beter in haar vel is gaan zitten, zonder vieze onderbroeken en met veel meer rust, ook bij ons als ouders en in ons gezin.'

maart 2014

Moeder van Julius (11), na afloop van een groepsgewijze afname van de NIO test.

'Julius gaf aan dat hij het heel prettig vond bij jullie en dat het heel erg rustig was tijdens de toets, ook dat vond hij heel fijn. Wij zijn natuurlijk ontzettend blij met de uitslag, daar kan hij zijn leven lang nog iets aan hebben. Nogmaals heel erg veel dank voor jullie snelle actie!'

maart 2014

Moeder van Merel (11), na afloop van een groepsgewijze afname van de NIO test.

'Beste Sonja,
Heel veel dank dat ze de test in zo’n fijne omgeving heeft kunnen maken, dat zal zeker hebben geholpen. Wij zijn vooral heel blij dat we een bevestiging hebben dat Merel het gymnasium moet kunnen. Dat dachten we wel, maar door haar ruime score hebben we haar met een gerust hart ingeschreven. En volgens Merel was gisteren “de mooiste dag van mijn leven tot nu toe!” dus wat willen we nog meer?'

februari 2014

Diane, na een advies met betrekking tot haar zorgen over de ontwikkeling van haar zoon (2 jaar).

'Jullie hebben ons op het goede spoor gezet. We hebben vandaag een intake gesprek gehad en onze zoon mag naar het Kabouterhuis (medisch kinderdagverblijf). We zijn superblij dat hij nu de hulp en zorg gaat krijgen die hij verdient. Dank jullie wel!'

februari 2014

Monique, na afloop van een onderzoek bij haar zoon (6 jaar).

'Toen wij op school en de opvang een aantal keer hoorden dat onze zoon veel boosheid en verdriet liet zien en dat het geregeld tot slaande ruzie kwam met klasgenoten, was duidelijk dat hij extra begeleiding kon gebruiken. De eerste gedachte was een sociale vaardigheidstraining. Ik wilde voorkomen dat hij alleen maar leert sociaal gewenst te zijn, zonder oorzaken te kennen van zijn gedrag en ben eerst gaan onderzoeken waar het gedrag vandaan zou kunnen komen. Bij onderzoek op het web ben ik, via hooggevoeligheid, bij hoogbegaafdheid terecht gekomen. Die kenmerken leken erg goed te passen. Na een gesprek met De DNKRS (begeleiding voor hoogbegaafden) werd dat bevestigd. Ik realiseerde mij dat, om op school de juiste begeleiding te kunnen vragen, concrete bevindingen zouden helpen. Dus besloten we hem te laten testen. 

Het eerste gesprek dat ik, telefonisch, met Sonja had, was heel erg prettig. De toon was persoonlijk, betrokken en uitnodigend. En het was een uitwisseling van gedachten. Bij een ander bureau werd vooral gevraagd naar naam, geboortedatum, adres en dergelijke. Het kwam daar niet tot een gesprek waar ik met mijn vragen en gedachten terecht kon. Hier lukte dat wel. In een persoonlijk gesprek met mij en mijn partner, waren de voortzetting van de prettige sfeer en een professionele aanpak reden om door te gaan bij Buro Bloei. Ook school was zeer te spreken over de aanpak. De vragenlijst die ik hen namens Sonja stuurde was volgens hen een positieve en handelingsgerichte lijst. Het gaf hen de bevestiging dat hun input en vragen van belang zijn en dat er oplossingsgericht gekeken wordt. Voor ons als ouders is het natuurlijk enorm belangrijk dat school achter onze acties kan staan, zodat we goed in gesprek blijven en samen tot oplossingen kunnen komen. Daar draagt de aanpak van Buro Bloei zeker aan bij.
Onze zoon ging ontspannen naar de testochtend, ik liet hem met een goed gevoel achter. Hij kwam er ook ontspannen vandaan en zei het leuk gevonden te hebben. Het verslag wat volgde bevestigde onze vermoedens van hoogbegaafdheid. Er wordt heel duidelijk in omschreven op welk niveau hij functioneert en wat dat betekent voor de begeleiding die nodig is. Wij herkenden ons zoontje in het verslag. Daar waar wij vragen hadden, lichtte Sonja via de mail en in een gesprek een en ander helder toe. Niet alle vragen zijn beantwoord, het komende jaar zal uitwijzen hoe onze zoon zich verder ontwikkelt. Maar we hebben veel antwoorden en daarmee een duidelijk uitgangspunt en heel veel tips en adviezen. School zal hier veel aan hebben als startpunt van de begeleiding. Voor mij betekent dit alles dat ik sinds de start van deze zoektocht weer wat rust gevonden heb. Ik zie de komende tijd met vertrouwen tegemoet, fijn!'

januari 2014

Brigit Brinkman, moeder van Abel (11), na afloop van een onderzoek.

'Ik ken Sonja van een gemeenschappelijke studie in Nijmegen. Daar heb ik haar als een prettig, betrokken, belezen en bevlogen persoon leren kennen. Mijn zoon zit momenteel in groep 8 en heeft in november als eindtoets de NIO gemaakt. De uitslag liet een score zien die veel vragen opriep, mede gezien de betrouwbaarheid van dit onderzoek. Die vragen heb ik aan Sonja voorgelegd en zij heeft die vragen uitvoerig beantwoord. De vervolgstap voor het laten uitvoeren van een psychodiagnostisch onderzoek om meer duidelijkheid te krijgen over de mogelijkheden van mijn zoon was snel gemaakt. Dit onderzoek heeft bij Buro Bloei onder de bezielende leiding van Sonja plaats gevonden. Mijn zoon kijkt bij volwassenen die hij niet kent, de kat uit de boom. Sonja heeft hem gaandeweg helemaal op zijn gemak gesteld en hij vond dit onderzoek heel leuk om te doen en Sonja prettig om mee samen te werken.

Het verslag van dit onderzoek is heel helder geschreven, de aanbevelingen zijn duidelijk en ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Buro Bloei en de werkzaamheden van Sonja voor mijn zoon.'

januari 2014

Anna (moeder van twee kinderen, 1 en 3 jaar oud), na bezoek aan een peuter-avond.

'De combinatie van inhoudelijke (vak)kennis en praktijkvoorbeelden van zowel Mariëlle als de andere ouders zorgde ervoor dat ik het een heel interessante en inspirerende avond vond. Voor herhaling vatbaar! Wat ik prettig vond is dat Mariëlle helemaal niet veroordelend is. Zo liet ze ons weten dat je je kind niet zomaar kunt ‘verpesten’. Hoewel ik dat diep van binnen ergens natuurlijk wel wist, is het toch fijn om eens van een professional te horen. Die onzekerheid die je soms hebt als ouder “doe ik het wel goed?” werd daarmee weg genomen. De avond gaf me naast meer inzicht in het gedrag van mijn peuter ook een kijkje in de levens van andere peuter- moeders en vaders. Zo leek de avond soms op een intervisieavond voor ouders, iets waar ik behoefte aan had. Ik vond het leuk dat ook Mariëlle praktijkvoorbeelden had. Juist omdat ik opkeek naar zo’n super moeder van maar liefst zeven (!) kinderen was het fijn te horen dat ook zij wel eens met een driftige peuter, die weigert haar jas aan te trekken, te maken heeft!'

december 2013

Judith en Gijs, ouders van Sam (6), na afloop van een onderzoek.

'Sinds Sam naar school gaat raakt hij bij tijd en wijle gefrustreerd en vreselijk verdrietig zonder dat zijn schoolresultaten daar aanleiding toe geven. Sonja en Mariëlle hielpen ons al sinds het begin van groep 2 door ons soms van artikelen te voorzien en door mee te denken. Toen Sam in groep 3 steeds nadrukkelijker om hulp ging vragen en we ons realiseerden dat er echt iets mis ging, was de stap om hem door Buro Bloei te laten onderzoeken dan ook klein: we waren al vertrouwd met de grote expertise en de betrokkenheid. Wij waren erg blij met Sonja's gedegen, nuchtere benadering. Niets overhaast, goed onderbouwd onderzoek én praktisch, met veel aandacht en toegespitst op de behoeften van ons kind. Er wordt opvallend goed geobserveerd, Sam's eigenheid was leidend voor Sonja's adviezen. Het allerbelangrijkste was dat Sam zich er helemaal op zijn gemak voelde en vreselijk opgelucht was dat Sonja woorden kon geven aan wat hij ons steeds probeerde duidelijk te maken. En dat we hem nu gericht kunnen helpen. We zijn meer dan geweldig geholpen. Dank!'

december 2013

Moeder van E. (9 jaar) na afloop van een onderzoek.

'Ik kende Sonja en Mariëlle al professioneel, en sinds kort ook privé. Onze zoon is door Buro Bloei getest. De persoonlijke aandacht en oprechte zorg die wij kregen waren echt heel erg fijn. Het geeft een gerust gevoel om je kind achter te laten bij iemand die betrokken, relaxed en vriendelijk is. No-nonsens ook: ik voelde me als ouder als gelijke aangesproken en serieus genomen. Ik vind dat heel belangrijk, omdat het wél om de zorg van je kind gaat. Daarbij weet ik dat Buro Bloei enorm veel kennis en ervaring in huis heeft. Het zijn twee supergedreven, professionele vrouwen, met enorm veel enthousiasme. Je kind wordt echt gezien en als ouder word je gehoord. Dat is een heel veilig gevoel.'

november 2013

Ouders van Zola (6 jaar), na afloop van een onderzoek.

'Mijn man is nogal kritisch over IQ testen. Toch hebben we onze dochter door Sonja laten testen. Na afloop zei hij: 'Dit is onze best bestede 700 euro ever!'.
Het onderzoek gaf ons overzicht in dingen die we zelf veelal impliciet en expliciet al wisten. Het gaf ons lucht. Zo konden we de knoop doorhakken en het roer voor onze dochter om gooien.'

oktober 2013

Daan (9 jaar) over 'oplossingsgerichte gesprekken'.

'Ik vind de gesprekken met Sonja erg gezellig en rustgevend. Ze is heel aardig en makkelijk om mee te praten. Sonja vraagt veel dingen maar dat doet ze ook om meer over mij te weten te komen. Ze luistert goed naar me en ik praat veel. Ik leer mezelf hierdoor ook beter kennen. Verder doen we leuke vragenspelletjes.'

oktober 2013

Lisette (moeder van Björn) na afloop van een onderzoek.

'In november 2007 is onze tweeling Björn en Amber geboren. Björn was erg klein en licht. Hierdoor heeft hij 3 weken in het ziekenhuis gelegen,maar knapte al snel op en mocht mee naar huis. In de eerste weken moest hij naar fysiotherapie voor zijn houterige bewegingen en toen hij 3 was zijn we naar Logopedie gegaan vanwege het stotteren. Op het moment dat hij naar school ging, leek het grootste gedeelte langs hem heen te gaan, maar voor een 4-jarige is dat niet gek. Hij is het jaar er op naar groep 2 gegaan, maar de werkjes die daar bij hoorde vond hij maar niks. Uiteindelijk hebben we met zijn juf besloten dat hij groep 2 over zou doen. Op zich helemaal niet gek voor een november kind. Toch had ik na de vakantie niet echt een goed gevoel, aangezien Björn in de klas steeds stiller werd en zich terugtrok. Ik zag aan mijn dochter die wel naar groep 3 was gegaan hoe snel het er daar aan toe ging. Op dat moment twijfelde ik of ik zou wachten tot na de kerst om een test bij Björn af te nemen, maar ik dacht alle informatie die we nu krijgen kan altijd zinvol zijn. Ik kwam via Google bij Buro Bloei uit. De site sprak me aan en het intake gesprek gaf mij een goed gevoel. We hebben besloten om een IQ test op kleuterniveau af te nemen, omdat hij nog niet het materiaal van groep 3 had gekregen. Uit de test kwam dat Björns leervermogen goed is, maar dat zijn verwerkingssnelheid erg laag is (op moeilijk lerend niveau). Dit bevestigde ons als ouders, maar ook de leerkracht zeer veel. Björn komt over als best een slim kind, maar toch kwamen dingen er niet uit of pakte hij het niet op. Met de tips van Mariëlle zijn we aan de slag gegaan. Een voorbeeld is dat Björn op school meer tijd krijgt om een antwoord te geven in de kring. De juf geeft ook aan na welk kindje hij dezelfde vraag krijgt. Dit gaat erg goed. En zo zijn er andere zaken waarbij hij meer begeleiding en tijd krijgt. Hierdoor heeft Björn het beter naar zijn zin en bloeit hij letterlijk op! De intern begeleider, zijn juf en ik zitten 1 keer per 8 weken bij elkaar om de voortgang te bespreken. Op dit moment zijn ze aan het kijken op welke manier ze hem het best de letters kunnen aanbieden. Ondanks het feit dat Björn nog jong is en school in principe geen kleuters laat testen, ben ik blij dat ik de test heb doorgezet. Björn zit lekkerder in zijn vel en het helpt hem beter in de klas te functioneren! Bedankt Marielle voor de goede begeleiding en het advies.'

augustus 2013

Gerda de Weerdt-Hazenberg (moeder van 4 kinderen, waarvan 2 door Buro Bloei onderzocht).

'Ik heb Buro Bloei ervaren als zeer prettig, professioneel en deskundig. Onze kinderen werden door Sonja met aandacht, humor en scherp observatievermogen snel op hun gemak gesteld. De enigszins huiselijke omgeving waarin de tests werden afgenomen droeg daar naar mijn mening ook aan bij. De rapportage en het adviesgesprek waren zeer waardevol met praktische op maat gesneden adviezen waar wij en school goed mee uit de voeten kunnen. Buro Bloei was goed bereikbaar, reageerde altijd snel op telefoon en email. Daarnaast heeft Sonja zich een echt betrokken professional getoond die ook nog concrete tips had voor wat extra leesmateriaal en hulpmiddelen. Wat ik ook prettig vond was de integere wijze waarop Sonja haar adviezen bracht. Ze hielp ons eigen keuzes te maken voor passend onderwijs waarbij ze ruimte liet voor de verschillende scenario's. Ze was niet dwingend in haar advies maar hielp ons de mogelijkheden te verkennen. Ik was en ben daar nog steeds heel erg blij mee. De ondersteuning door Buro Bloei heeft ons geholpen keuzes te maken die van wezenlijk belang zijn in de toekomst van onze kinderen. Ik wil hen van harte aan iedereen aanbevelen.'

augustus 2013

Jip (14, volgt runningtherapie).

‘Ik ben nu voor de vierde week aan het rennen. Twee keer in de week ren ik samen met Sonja en één keer in de week alleen. Ik ga veel sneller vooruit, dan ik gedacht had!! Mijn conditie bouwt zich snel op, waardoor ik steeds langer achter elkaar kan rennen. Daar ben ik best trots op! Ik krijg ook tips voor gezonde en lekkere voeding.
Mijn doel is om in november mee te gaan doen aan een echte loop van 5 km. Als het zo goed blijft gaan, weet ik zeker dat ik dat ga halen!’

augustus 2013

Iris (22 jaar, student UvA).

'In het laatste jaar van mijn studie Algemene Sociale Wetenschappen aan de UvA heeft Sonja Borgsteede mij met veel enthousiasme begeleid gedurende het schrijven van mijn bachelorscriptie. Sonja is vanaf begin af aan zeer geïnteresseerd en betrokken geweest in mijn onderzoek naar jonge transgenders. Met vragen kon ik altijd bij haar terecht. Sonja stuurde niet zozeer maar adviseerde vooral en kon verhelderende inzichten geven. Wanneer ik even door de bomen het bos niet meer zag of wanneer ik plotseling aan alles twijfelde wist Sonja mij altijd weer opnieuw moed in te spreken. Ik kijk zeer positief terug op de tijd waarin Sonja mijn begeleidster was!'
juni 2013

Muriel Siepel (moeder van Xavier) na afloop van een onderzoek.

'We hebben onze zoon laten testen om naar een andere school te laten gaan met meer aanbod voor wat slimmere kinderen, omdat hij veel taakjes makkelijk vond. Maar met name omdat hij binnen zijn eigen groep niet veel aansluiting vond met klasgenootjes en het er niet naar zijn zin had. Toevallig een erg rumoerige klas, met veel problematiek. Begon zelfs te twijfelen of het niet aan onze zoon lag. Xavier werd getest, en bleek niet alleen over een goede intelligentie te beschikken maar werd ook erg sociaal gevonden, dat is deels ook door de manier waarop Mariëlle werkt. Zij verstaat de kunst van het kinderen op hun gemak te laten voelen en kijkt naar de talenten en kansen van kinderen en heeft begrip voor en inzicht in creatieve oplossingen die kinderen soms bedenken voor iets. Niet alleen was ik erg tevreden over de manier van testen en omgang, maar ook het vervolg in contact en interesse in de overgang naar een andere school. Ze heeft dit teruggekoppeld aan de orthopedagoog en Intern Begeleider van de nieuwe school, waarbij ze uitleg kon geven over het verloop van de test en mogelijkheden van een kind, i.p.v. alleen opsturen testresultaten. Als ouder geeft dit vertrouwen en blijk van vakbekwaam- en gedrevenheid.'

april 2013

Anouk, moeder van Mijs (5) en Lasse (net 3)…

"Precies op het moment dat ik serieus begon te twijfelen of ik nog iets begreep van het gedrag van mijn peuter Lasse en of het ooit weer gezellig/ongecompliceerd zou zijn om samen een dag door te brengen , las ik dat Bloei een peuteravond organiseerde. Ik had al een peuter-tijd achter de rug met Mijs, maar elk kind is anders en met het bizar koppige, boze en claimerige gedrag van mijn zoontje kan ik weinig.
Dus, op naar de peuteravond! De allereerste vraag die Mariëlle ons stelde was meteen raak. Het deed me direct weer extra realiseren wat een vreselijk leuk, lief, schattig klein menneke het is (zal de vraag nog niet verklappen ;).Verder plaatst Mariëlle op hele realistische en duidelijke wijze het gedrag binnen de ontwikkelingen die een peuter doormaakt, en dat is fijn. Ik merk nu al dat dat zorgt voor heel veel meer begrip en geduld. En daardoor ben ik kalmer, hij ook… en ik ook weer… etc… en dus zijn we allemaal weer wat vrolijker!
Er is heel veel ruimte voor het stellen van vragen. En er zijn andere ouders die precies met diezelfde punten worstelen, en al die herkenning is fijn en vreselijk grappig.
Dus: super informatief, direct toepasbaar, leuke informelere sfeer, kleine groep en in een sfeervolle ruimte!"

april 2013

Simone (moeder van 7-jarige) na een presentatie over Talentontwikkeling op een basisschool in Amsterdam.

'Het enthousiasme van Mariëlle voor het onderwerp Talentontwikkeling werkt heel aanstekelijk. De theorie werd direct naar de dagelijkse praktijk vertaald met behulp van verschillende (geestige) filmpjes.Ik vond het heel boeiend en nuttig om te zien hoe belangrijk verbale en non verbale uitingen kunnen zijn voor het stimuleren of juist afremmen van de ontwikkeling van een kind.'

april 2013

Lonneke de Kort en Kim Camfferman (o.a. lid van oudercommissie Montessorischool-Centrum, Hilversum).

'Half april hebben Mariëlle en Sonja een ontzettend leuke en inspirerende presentatie gegeven op een thema-avond over lezen op onze Hilversumse Montessorischool. Op een heel eigen, enthousiasmerende en professionele manier hebben ‘de dames Bloei’ ons meegenomen door de wondere wereld van lezen in relatie tot de ontwikkeling van het kind. Met theoretische achtergrondinformatie en concrete tips hebben zij ons laten zien hoe belangrijk lezen voor de ontwikkeling van kinderen is en hoe je het als ouder steeds leuker kan maken. Plezier en benutten van individuele talenten staat bovenaan bij Buro Bloei. Twee thema’s die Sonja en Mariëlle ons als toehoorders duidelijk hebben laten ervaren. Onze verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen. We zijn onder de indruk van jullie expertise en presenteerkracht, nogmaals veel dank!'

maart 2013

Krista Knijn (leerkracht Bonifatiusschool Spanbroek).

'Woensdag 6 maart 2013 heeft Sonja Borgsteede tijdens de studiedag op onze school een presentatie gegeven. Het thema was ‘Een passend (leerstof)aanbod voor (meer)begaafde kinderen’.De presentatie ging over meerbegaafdheid in de klas, compacten en verrijken en de rol van de leerkracht. Eerst werd de theorie behandeld.  Daarna was er tijd om met collega’s in gesprek te gaan over een casus. Sonja heeft, samen met mijn collega Marinda, meerdere casussen gemaakt voor verschillende groepen (groep 1-2, 3, 4-5, 6 en 7-8).  

Sonja is enthousiast, gedreven en zorgt ervoor dat je van begin tot eind geboeid blijft. 

Een presentatie door Sonja kan ik andere scholen zeker aanraden!'

maart 2013

Ronja Hijmans (afstuderende studente documentaire regie Hogeschool voor de Kunsten Utrecht).

'Donderdag 7 maart heb ik met Mariëlle een gesprek gevoerd in verband met de research voor mijn afstudeerdocumentaire. Ik wilde graag meer weten over de rol van knuffeldieren en het spelen met knuffels/poppen in de ontwikkeling van jonge kinderen. Mariëlle heeft me geholpen met inzichten aangaande de ontwikkeling van spelvaardigheid en het creatief en fantaserend vermogen van kinderen. Ze vertelde me over wetenschappelijke onderzoeken rond dit thema en heeft me geholpen met literatuuronderzoek. Ook erg leuk om verhalen te horen over haar eigen ervaringen met haar kinderen. Ik vond het heel erg fijn dat Mariëlle zo betrokken was bij mijn onderzoek en me heeft kunnen inspireren voor het maken van deze film. Dat is van groot belang bij het proces van documentaire maken!'

maart 2013

Melanie Frencken (Intern Begeleider Basisschool de Paradijsvogel, Vogelenzang).

'Sonja en Mariëlle hebben bij ons op school een tweeling onderzocht. Zo fijn dat het op school kon en dat de onderzoeken tegelijk plaats konden vinden. De dames hebben een prettige manier van werken die geheel aansluit bij de werkwijze van onze school. Het voelde goed de kinderen vooraf door te spreken. Met een kleine observatie in de groep, voelde het onderzoek compleet. De verslaglegging was duidelijk en wij herkenden onze kinderen er goed in. Ook het nagesprek was professioneel en handelingsgericht.'

februari 2013

Maartje (Intern begeleider onderbouw basisschool de Burght).

'Afgelopen schooljaar heeft Buro Bloei een intelligentie onderzoek afgenomen bij één van onze leerlingen. We zijn zeer tevreden over het rapport dat op een positieve manier geschreven is. Voor ouders kan een onderzoeksrapport best een gevoelig onderwerp zijn, door de positieve manier van schrijven en de sfeer van het gesprek merkte ik aan ouders dat ze zich op hun gemak voelden. In het rapport werden tot slot heel overzichtelijk verschillende praktische tips gegeven, waar je als ouder en leerkracht mee aan de slag kunt. De tips zijn goed uit te voeren in de klas en geven je als leerkracht meer houvast en zelfvertrouwen om met een leerling aan de slag te gaan. Ik kan Buro Bloei zeker bij andere scholen aanraden.'

november 2012

Martje Blok (coördinator Buiten de Grenzen; het begaafdenprogramma van Primo).

Studiedag Primo-vpr:  thema Begaafdheid in het basisonderwijs, 7 november 2012. Sonja Borgsteede verzorgde de workshop ‘Oplossingsgerichte gesprekken’. De leerkrachten die deze workshop volgden waren heel positief over de vorm en het tempo van de workshop.

Enkele reacties:
Eigenlijk weet je dit al wel, maar heel fijn om er weer op geattendeerd te worden, hoe belangrijk de positieve benadering  is.’
Ik heb er veel aan gehad, met het ‘schalen’ als middel om een verbetertraject  in kaart te brengen, ben ik direct aan de slag gegaan.’
Ik vond vooral de ‘stel er gebeurt een wonder’ gedachte erg mooi.'

september 2012

Annemarie Fischer (21, student UvA)

'Mariëlle was afgelopen studiejaar mijn begeleidster gedurende mijn bachelorscriptieproces. Al vanaf het begin was er een goede klik wat betreft de manier van aanpak, we lagen op dezelfde lijn. Wat ik het meest fijn vond van de samenwerking was de mogelijkheid tot contact. Ik kreeg snel reacties op vragen, dat erg fijn was op momenten waarop ik snel wilde doorwerken. Ook kon ik altijd (als het nodig was) een afspraak maken om het een en ander te bespreken. Ze heeft me vanaf de beginfase tot en met de eindfase positief ondersteund, wat mede heeft gezorgd voor een heel positief eindresultaat van mijn scriptie!'

september 2012

Christien (Coördinator Samenwerkingsverband ‘De Streek’ in Hem).

‘Samenwerkingsverband de Streek heeft afscheid genomen van een zeer begaafde casemanager. Prachtig om te zien hoe Sonja super efficiënt al haar talenten kan bundelen. Haar analytisch vermogen is zeer sterk ontwikkeld en ze bezit de gave om zaken vanuit alle gezichtspunten te kunnen bekijken zonder daarbij beoordelend te zijn. Het zeer scherp kunnen doorvragen om de juiste hulpvraag boven te krijgen is een talent waar heel veel mensen van hebben kunnen profiteren.

Ze heeft veel vertrouwen in de kracht van het kind, van de ouders en van leerkrachten.
Ze schroomt er niet voor om op een nette manier te confronteren als het in het belang van kinderen nodig is. De professionele houding die ze uitstraalt is bewonderenswaardig. Ze heeft voor veel leerlingen, IB ers en leerkrachten het verschil kunnen maken in SWV de Streek.’

juli 2012

Roel (8 jaar) na afloop van zijn begeleiding middels oplossingsgerichte gesprekken.

'Ik heb bij Sonja veel geleerd, zoals hoe je je moet inhouden en helpende gedachten. Vooral in fouten durven maken en hulp durven vragen ben ik nu veel beter geworden. We hebben veel gelachen en het huiswerk was heel leuk. Het is jammer dat het nu klaar is.'

juli 2012

Nicole (moeder van twee jongens van 4 en 5 jaar) na een thema avond bij haar thuis.

’Mariëlle weet op een eigentijdse en speelse manier haar kennis en ervaring - als moeder van 7 - te combineren en op die manier elke opvoedkundige vraag met enthousiasme en helderheid te beantwoorden!
Na ons gesprek had ik weer frisse, nieuwe inzichten en kon ik er weer even tegenaan als moeder!'

juli 2012

Jacqueline (50).

‘Deze week heb ik de masteropleiding Special Educational Needs afgerond en daarvoor drie modules Hoogbegaafdheid gevolgd, waarvan Sonja Borgsteede onze docente was. Modules waar ik altijd zin had om naartoe te gaan! Haar enthousiasme voor hoogbegaafde leerlingen werkte zo aanstekelijk. Met daarbij de gezonde balans: kinderen mogen met kop en schouders boven de groep uitsteken, zonder dat zij op een voetstuk worden geplaatst. Bovendien heeft Sonja het talent om de vertaalslag van de theorie naar de praktijk te maken. Als gespecialiseerde leerkracht begrijp ik deze kinderen nu beter en kan daadwerkelijk met hen aan de slag, zodat zij zich verder kunnen ontwikkelen. En het mooiste ervan: ik beleef daar veel plezier aan en ervaar het werken met hoogbegaafde leerlingen als een verrijking van mijn vak!’

juni 2012

Veda (14 jaar).

'Toen ik begon aan de runtherapie kon ik amper 1 minuut rennen Ik had een doel vastgesteld om 3 maanden later aan een run mee te doen van 5km. Het was me gelukt, 5 km! In minder dan 40 minuten tijd zonder 1 keer te wandelen, wie had dat gedacht! Ik ben zo blij met alle hulp en training die ik heb gekregen!'

mei 2012

Ouders van Axer (9 jaar) na afloop van een onderzoek.

'Axer heeft graag mee gewerkt en genoten van de één-op-één aandacht! Alle partijen herkende Axer volledig in het door Sonja geschetste profiel. School was blij met de objectieve adviezen. Voor Axer zelf heeft het onderzoek een belangrijke stap betekend in zijn eigen bewustwording. Dat helpt ons als ouders weer om bepaalde zaken met hem te bespreken en te benoemen.'