‘In november 2007 is onze tweeling Björn en Amber geboren. Björn was erg klein en licht. Hierdoor heeft hij 3 weken in het ziekenhuis gelegen, maar knapte al snel op en mocht mee naar huis. In de eerste weken moest hij naar fysiotherapie voor zijn houterige bewegingen en toen hij 3 was zijn we naar Logopedie gegaan vanwege het stotteren. Op het moment dat hij naar school ging, leek het grootste gedeelte langs hem heen te gaan, maar voor een 4-jarige is dat niet gek. Hij is het jaar er op naar groep 2 gegaan, maar de werkjes die daar bij hoorde vond hij maar niks. Uiteindelijk hebben we met zijn juf besloten dat hij groep 2 over zou doen. Op zich helemaal niet gek voor een november kind. Toch had ik na de vakantie niet echt een goed gevoel, aangezien Björn in de klas steeds stiller werd en zich terugtrok. Ik zag aan mijn dochter die wel naar groep 3 was gegaan hoe snel het er daar aan toe ging. Op dat moment twijfelde ik of ik zou wachten tot na de kerst om een test bij Björn af te nemen, maar ik dacht alle informatie die we nu krijgen kan altijd zinvol zijn. Ik kwam via Google bij Buro Bloei uit. De site sprak me aan en het intake gesprek gaf mij een goed gevoel. We hebben besloten om een IQ test op kleuterniveau af te nemen, omdat hij nog niet het materiaal van groep 3 had gekregen. Uit de test kwam dat Björns leervermogen goed is, maar dat zijn verwerkingssnelheid erg laag is (op moeilijk lerend niveau). Dit bevestigde ons als ouders, maar ook de leerkracht zeer veel. Björn komt over als best een slim kind, maar toch kwamen dingen er niet uit of pakte hij het niet op. Met de tips van Mariëlle zijn we aan de slag gegaan. Een voorbeeld is dat Björn op school meer tijd krijgt om een antwoord te geven in de kring. De juf geeft ook aan na welk kindje hij dezelfde vraag krijgt. Dit gaat erg goed. En zo zijn er andere zaken waarbij hij meer begeleiding en tijd krijgt. Hierdoor heeft Björn het beter naar zijn zin en bloeit hij letterlijk op! De intern begeleider, zijn juf en ik zitten 1 keer per 8 weken bij elkaar om de voortgang te bespreken. Op dit moment zijn ze aan het kijken op welke manier ze hem het best de letters kunnen aanbieden. Ondanks het feit dat Björn nog jong is en school in principe geen kleuters laat testen, ben ik blij dat ik de test heb doorgezet. Björn zit lekkerder in zijn vel en het helpt hem beter in de klas te functioneren! Bedankt Marielle voor de goede begeleiding en het advies.’